מחפש שותפים לפיתוח למוצר חדש

הקמתו של עסק היא פרוצדורה מורכבת. החל מהשלבים הראשונים של גיוס הון, תהליכי בירוקרטיה שונים וכמובן הסיכון שלוקחים על הראש בכך שאולי העסק לא יצליח.

נצא מנקודת הנחה שכבר צלחתם ממזמן את המהמורות הראשונות של הקמת עסק ואתם כיום בעלי מפעל משגשג לייצור רכיבי מכונות והמהנדס הראשי שלכם עלה על קונספט פורץ דרך למוצר שעוד לא היה כמותו בעולם.

מתוך אמונה שלמה ברעיון החדש אתם מחליטים לקדמו ולפתח אותו אך אתם זקוקים להשקעה משמעותית  ומחפשים להשיגה דרך שותפות עם אדם בעל אמביציה, כמוכם –שיוכל להרים את הפרויקט מעלה, להצלחה.

אז איך מוצאים שותפים לפיתוח מוצר חדש ?

שמות גדולים כמו ביל גייטס וסטיב בולמר, וורן בפט וצ'ארלי מונג'ר, ביל היולט ודייב פקארד - הן מן הדוגמאות לשותפות עסקית מובילה ברמה עולמית.

  • מה משותף לכול השותפויות הללו ?
  • איך הן מחזיקות לאורך זמן וחלקן עוד הולכות ומתחזקות ?
  • מדוע ישנן שותפויות עסקיות שמצליחות כל כך לעומת כאלו המתרסקות ?

קיימים ארבעה אלמנטים שמגדירים שותפויות עסקיות מתמשכות:

אמון: זה לא מפתיע כלל, שאמון הוא התשתית לייסוד כל מערכת יחסים מוצלחת. אמון הוא יישום שבו שני הצדדים השותפים במערכת היחסים נותנים ומקבלים חזרה. הגישה של התמסרות מלאה לשותף עסקי תביא לתוצאה של התמסרות מלאה ממנו בחזרה.

כבוד הדדי: כל שותף במערכת יחסים של שותפות עסקית ובכלל, צריך להכיר בכך שלא משנה מי עשה מה וכמה הוא עשה - שום דבר לא יכול היה להצליח ללא העבודה והתרומה של האחר.

ערכים וחזון משותפים: חשוב ששותפים עסקיים לא יהיו שונים מדי במטרות שלהם. כך לדוגמא השותפים היולט ופקארד- שניהם בוגרי אוניברסיטת סטנפורד בהנדסת חשמל, אשר השיקו את העסק שלהם לראשונה במוסך של פקארד בפאלו אלטו קליפורניה בשנת 1939 - חלקו את אותו החזון: להקים חברה למוצרים אלקטרוניים.

כנות ותקשורת פתוחה: מציאת שותף עסקי זה כמו למצוא בן זוג לחיים. כמשתמע מכך, צריכים להיות כנות ותקשורת פתוחה בכל מצב ולגבי כל דבר. בין השאר, להיות מסוגלים לדון בפתיחות מלאה וכנה על נושאים כספיים, טעויות עסקיות ועל חילוקי דעות בנוגע לאופן ניהול העסק.

צוות גיזמו מייקר מאחלים לכם בהצלחה בתחילת דרככם כיזמים, ומזמינים אתכם לפגישת ייעוץ לפיתוח הרעיון שלכם והפיכתו למוצר חדש בשוק!