מאגרי פטנטים חיפוש פטנטים ומשפחות פטנטים

מאגרי פטנטים חיפוש פטנטים ומשפחות פטנטים, על מאגרי פטנטים , חיפוש פטנטים ומשפחות פטנטים.



כשיש רעיון חדשני למוצר או מיזם כלשהו, פטנט או המצאה, השלב הבסיסי ביותר הוא איסוף נתונים וחיפוש מידע ממקורות מידע כדי לוודא מה קיים ובאיזו רמת כיסוי.

במאמר זה אתמקד ב חיפוש פטנט ים המתבצעים במאגרי הפטנטים החופשיים באינטרנט. תינתן סקירה של כל מאגר פטנטים, בין אם מדובר במאגר פטנטים ששיך למשרדי הפטנטים או במאגר פטנטים ששיך לגוף פרטי.

חיפוש הפטנטים שמבצע הממציא יכול לקצר תהליכים רבים, לתת זוית ראיה נכונה של המציאות ולחסוך זמן וכסף. בעזרתו, ניתן לאתר פטנטים רלבנטים להעריך את שוויו של הרעיון מבחינה מסחרית וטכנולוגית.

שיטות חיפוש הפטנטים הן מגוונות וכוללות:

א.חיפוש לפי סיווגי פטנטים דהיינו: לכל נושא ניתן מספר-קוד כלשהו שבעזרתו ניתן לחפש פטנטים הנכללים באותו התחום. סיווגי הפטנטים נחלקים לשלוש: הסיווג האמריקאי, הסיווג הארופאי, והסיווג הבינלאומי.

ב.חיפוש לפי מילות מפתח לפטנטים שבו ניתן להכניס מילים רלבנטיות לנושא הפטנט שאותו מחפשים ולקבל רשימה של מספרי פטנטים רלבנטים.

ג.חיפוש לפי פטנטים מצטטים ומצוטטים: ברוב מאגרי הפטנטים ניתן לראות מי ציטט פטנט מסוים וגם ההיפך-את מי ציטט אותו פטנט. וכך ניתן להגיע לפטנטים רלבנטים נוספים.

היכן ניתן לחפש? להלן סקירה של מאגרי פטנטים חינמיים הנפוצים ביותר ברשת האינטרנט:

1.משרד הפטנטים האמריקאי: האתר של משרד הפטנטים האמריקאי מכיל מידע רב בקשר לפטנטים ובין היתר מכיל מאגר מידע של פטנטים ובקשות לפטנטים אמריקאים בלבד. ניתן לחפש לפי מס פטנט, מילות מפתח, שם המגיש, תאריך ההגשה וכו . כדי לחפש במאגר הפטנטים האמריקאי יש לקרוא את הוראות החיפוש לפני כן כדי לשלוט בשפת החיפוש המיוחדת למאגר זה. הפטנטים המצויים במאגר הם החל משנת 1790, וקיים מאגר פטנטים נפרד עבור בקשות לפטנטים שהוגשו לפני 18 חודשים (לפי חוק הפטנטים האמריקאי לא ניתן לפרסם מייד פטנטים שהוגשו אלא יש להמתין 18 חודשים ואלו נחשבים לפרסומי הפטנטים החדשים ביותר).

2.משרד הפטנטים הארופאי:המאגר מכיל עשרות מיליוני פטנטים מתוך 70 רשויות פטנטים מרחבי העולם. גם כאן ניתן לחפש לפי מילות מפתח, מס הפטנט, שם המגיש, סיווג הפטנט ועוד,כשלאחר ביצוע השאילתא במאגר מתקבלת רשימת פטנטים רלבנטים כשלכל פטנט ניתן לראות טקסט מלא, סטטוס, פטנטים מצוטטים ופטנטים מצטטים, תאריך הגשה, שרטוטים ועוד.

3.אתר חיפוש הפטנטים הבינלאומי: המאגר מכיל 1.6 מיליון בקשות לפטנטים בינלאומיים, ניתן לחפש גם כן לפי השדות שקיימים בשאר המאגרים.

4.אתר הפטנטים הקנדי: המאגר מכיל פטנטים קנדיים החל משנת 1869.

5.אתר הפטנטים הישראלי: מאגר רשות הפטנטים מכיל מידע עדכני על פטנטים שהוגשו בישראל ומאפשר ביצוע חיפוש במאגר באמצעות מאפיינים שונים. ניתן להכנס לחיפוש מתקדם ושם לחפש לפי סיווגי פטנטים, סטטוס פטנטים, שם המגיש, תאריך הגשה וכו .

6.גוגל פטנטס: מאגר פטנטים זה שייך למנוע החיפוש גוגל ומכיל את כל התכונות המתקדמות של גוגל שמיושמות על מסמכי הפטנטים. הפטנטים הם אמריקאים בלבד ומכילים גם בקשות לפטנטים שפורסמו. ניתן לחפש גם לפי תמונות או שרטוטים מתוך הפטנטים.

7. פרי פטנטס אונליין: מאגר פרטי שמכיל פטנטים אמריקאים, יפנים, ארופאים ובינלאומיים.

מהם משפחות פטנטים?

זהו אוסף של פטנטים מרחבי העולם שמתארים את אותה ההמצאה ומסתמכים על מס הקדימה שכולל מספר המסמך ותאריך הגשת הבקשה לפטנט. מידע לפי משפחות פטנטים חוסך בזמן ומונע כפילויות בתוצאות חיפוש הפטנטים. למשפחות הפטנטים יש תאריכי תפוגה שונים בכל מדינה, ותביעות שונות. חיפוש במשפחות פטנטים נועד לאתר מקבילות של פטנט ולבחון את הססטוס המשפטי של פטנטים ברחבי העולם.

לאחר ביצוע החיפוש העצמאי, ובמידה ולא נמצאו פטנטים חופפים להמצאה, מומלץ לפנות למומחה בחיפושי פטנטים או למידען פטנטים כדי להיות בטוחים בתוצאות.