למה חשוב לעבוד מול מהנדס חומרים כאשר מתחילים את התהליך של ייצור המוני

ייצור מוצרים בהזרקת פלסטיק לתבנית הינה שיטת היצור הנפוצה בתעשיית ייצור מוצרי פלסטיק. בשיטת ההזרקה חומר פולימרי מוזרק אל תוך תבנית ועל מנת לבצע את ההזרקה נדרשת השקעה של כוח גדול. לצורך כך, קיימות מכונות המסוגלות להתיך את הפולימר ולהזריקו בלחץ גבוה לתבנית מעוצבת. מכונות ההזרקה והציוד הקיים בתחום נרחב ומגוון, ישנן כמה סוגי מכונות הנבדלות בדרך ערבוב החומרים בהן, בדרך התכת חומר הגלם והזרקתו לתבנית. ההבדלים בסוגי המכונות מתבטאים בטווח מידות המכונה, כוח הסגירה של היחידה הנועלת את התבנית, תפוקת המכונה וסוג הבורג וייעודו.

מהנדס חומרים:

תחום עיסוקו הוא נרחב וכולל בתוכו תכנון ופיתוח של חומרים הנדרשים בעבור שימושים הנדסיים משתנים, פיתוח חומרים ושיפור תכונות של כאלה הקיימים. מהנדס חומרים גם אחראי על תהליכי ייצור ועיבוד חומרים וגם בוחן את התאמתן למוצר ולתבנית ומכאן נובעות שתי סיבות מרכזיות לחשיבות מעורבותו בייצור מוצרי פלסטיק:

  • זרימת חומר: יכולותיה של טכנולוגיית הזרקת הפלסטיק לייצר מוצרים איכותיים ובאופן מדויק הן גבוהות במיוחד, אך עדיין יש צורך בבקרה בכדי לוודא תקינות ולזהות כשלים במידה וכאלה צצים בתהליך. זרימת חומר נכונה אל תוך תבנית בעת הזרקת חומר פלסטיק היא חיונית לתהליך הייצור ובזכות הידע של מהנדס החומרים בתכונותיהם של חומרים שונים - הוא יוכל לוודא כי זרימת הפלסטיק בתבנית תתבצע כנדרש ובמידה ולא, יחל לעבוד ולתכנן פתרונות הקשורים בתכונות החומר או בתהליך הייצור עצמו.

  • חוזק מבני: מוצרים שונים הם בעלי דרישות שונות בבחינת החומרים מהם הם עשויים. כמו שלמשל גלגליו של מטוס נדרשים לרמת צמיגות מסוימת וחוזק ספציפי על מנת שיהיו מסוגלים לתמוך בנחיתתו בקרקע ללא כשלים, כך גם מוצרי פלסטיק שונים נדרשים להיות בעלי חוזק מבני כזה או אחר, בהתאם לתפקוד המיועד להם. לשם כך, מהנדס החומרים יכול לבחון את השפעת זרימת חומר הפלסטיק בתבנית על חוזקו המבני של המוצר הסופי בסיום תהליך הייצור ובמידה ועולים כשלים, להתחיל ולתכנן פתרונות נדרשים בהתאם.

אנו בגיזמו הנדסה, מסתמכים על ידע של מומחים שלנו בתחומים שונים: הנדסת מכונות, הנדסת חשמל, הנדסת חומרים, עיצוב תעשייתי ועוד, המאפשרים לנו לתת פתרונות טכנולוגיים איכותיים, חסכונים בזמן ויעילים יותר. אנו מתנהלים בשוטף מול יזמים וממציאים המבקשים לממש את רעיונותיהם הייחודיים לכדי מציאות ומלווים אותם לכל אורך הדרך מתכנון, פיתוח ועד לייצור אבות-טיפוס, וייעוץ בתחומים כמו: גיוס השקעות, ייצור המוני, שיווק וכד'.

אתם מוזמנים להתחיל בצעד הראשון בהגשמת חזונכם, ליצור עמנו קשר ולתאם פגישת הכוונה מקצועית.