חווית משתמש במוצרים המדמים עולם תלת מימדי

החדשנות הטכנולוגית של הדורות האחרונים הביאה אלינו מגוון רחב של טכנולוגיות מתקדמות, ויחד איתן עבודה משמעותית על חווית המשתמש בכל מוצר ובכל טכנולוגיה. לא די בכך שמוצר מסוים או תוכנה מסוימת יפעלו – ההפעלה שלהם צריכה גם להיות נוחה למשתמש, מותאמת ליכולות שלו ולצרכים שלו, ובמקרים לא מעטים – גם מהנה עבורו. כאשר מדובר במוצרים המדמים מציאות תלת מימדית, העבודה על חווית המשתמש חשובה במיוחד.

מוצרים תלת ממדיים הם עדיין בגדר חידוש, והעבודה איתם עלולה להיות מורכבת, במיוחד בפעמים הראשונות. ככל שחווית המשתמש טובה יותר, כך ההפעלה של המוצרים הללו תהיה פשוטה יותר, נוחה יותר ויעילה יותר, והמוצר כולו – מבוקש יותר.

מוצרים המעניקים חוויה תלת מימדית

כיום, נעשה שימוש במגוון רחב של מוצרים אשר מעניקים חוויה תלת מימדית. משקפי תלת ממד הם המוצר המוכר והבסיסי ביותר – מוצר אשר מאפשר צפייה בתמונות ואף בסרטים תוך חוויה מוחשית יותר, בתלת ממד. אך מוצרים תלת מימדיים משוכללים עוד יותר כבר קיימים בשוק, החל במשחקי WII אשר קולטים את תנועות הגוף התלת ממדיות של המשתמש, ומשתמשים בהם במסך הדו מימדי, ועד למשקפי מציאות מדומה אשר מאפשרים הקרנה של משחקים או סרטים במראה תלת ממדי של ממש, כך שהם מרגישים, כשמם, כמציאות חלופית של ממש. אפילו מסכי המגע השונים פועלים בטכנולוגיות של תלת מימד, וכיום ישנם גם מסכים המושפעים מעוצמת הלחיצה, ולא רק מכיוון הלחיצה.

חווית משתמש במוצרים תלת מימדיים

בפיתוח של מוצרים תלת ממדיים, חשוב מאד לפתח את חווית המשתמש, על מנת לאפשר למשתמשים ליהנות מן המוצר בקלות ובנוחות. חשוב להתאים את הממשק של התוכנה או המוצר לצרכים של המשתמש – להיעזר בפונקציות תלת ממדיות משמעותיות כאשר יש בהן צורך, ולהימנע מתלת ממדיות כאשר היא אינה נדרשת (בבחירה מתוך תפריט במהלך משחק, למשל). חשוב לתת משקל גם להבדלים בין החומרות השונות שבהן ייעשה שימוש להפעלת התוכנה התלת ממדית, על מנת לאפשר פעולה איכותית של המוצר בכל חומרה.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ופיתוח מוצר משלכם.