דוגמאות לפרויקטים מצליחים באתרי גיוס המונים

"Crowd sourcing" או גיוס המונים, הפך לאחד הטרנדים החמים כיום בעולם האינטרנטי. המשמעות של גיוס המונים היא תמיכה של הציבור הרחב (בין אם היא כזו המתבטאת בצורה של ידע או אחרת; המתבטאת בתמיכה כספית של ההמון לטובת קידום רעיון, פיתוח מוצר ועוד).

לפניכם מספר דוגמאות - לפרויקטים מאתר קיקסטארטר שהצליחו לגייס תמיכה יתרה בקידום פיתוח מוצרים ייחודיים ופורצי דרך:

שעון חכם Pebble: מדובר בפרויקט בעל אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר שנרשמו באתר קיקסטארטר. סכום היעד אותו הציבו לעצמם מפתחי המוצר היה 100 אלף דולרים ולבסוף, לאחר השקתו של קמפיין הפרויקט - הצליח הפרויקט לגרוף תמיכה של למעלה מ-10 מליון דולרים!

מדובר במוצר ייחודי, שעון חכם המסוגל להתחבר למכשירי סמארטפון (מכשירים חכמים) ולקבל באמצעותו התראות שונות על שיחות, מיילים, הודעות SMS, הודעות פייסבוק ועוד. כמו כן, השעון מסוגל לעקוב אחר נתונים בריאותיים כמו קצב פעימות לב, מדידת צעדים ושריפת קלוריות וניתן באמצעותו גם להאזין למוסיקה. קמפיין המוצר לווה בסרטון כבן דקה וחצי בו המפתחים דיברו על המוצר, הדגימו פונקציות שונות בו והוא היווה השראה לענקיות הטכנולוגיה סוני, סמסונג ואפל בפיתוח מוצר דומה, משלהן.

 ייצור מוצרים בסין

בתמונה: שימוש בשעון החכם , pebble.

קונסולת משחקים ouya: פרויקט פיתוח של קונסולת משחקים בשם ouya, המהווה תחלופה נוחה וזולה ביחס ל- Xbox ופלייסטיישן . הקונסולה פועלת באמצעות גרסה ייחודית של מערכת ההפעלה של אנדרואיד והיתרון הכי משמעותי שלה הוא האפשרות לשחק בכל משחק, טרם ההחלטה לרכוש אותו. הפרויקט של ouya הצליח לגייס הון בסכום עתק של למעלה מ-8 מליון דולרים, כאשר סכום היעד המקורי היה כ-כ-950 אלף דולרים!

בסרטון שהועלה לאתר קיקסטארטר, מפתחי קונסולת  ouya פונים לקהל הרחב; משתפים ומספרים על תהליך הפיתוח של המוצר ומדגימים את השימוש בו.

 הדפסה תלת ממדית

בתמונה:קונסולת המשחקיםשל ouya

Form 1- 3D Printer:  פרויקט פיתוח מדפסת תלת-ממדית בשם Form 1. העניין ההולך וגובר בטכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית- היה המנוע לפרויקט ששם לו כמטרה לפתח מדפסת תלת-ממדית שתוכל להיות נגישה לכלל הציבור ב-עלות סבירה. בזכות זאת, ובאמצעות סרטון המציג בין היתר- את השימוש במדפסת ה-Form 1, הצליחו מפתחיה לגייס הון של כמעט 3 מליון דולרים; כאשר סכום היעד המקורי היה 100 אלף בלבד!

 המצאה חדשה

בתמונה: מדפסת  תלת ממדית Form 1, הראשונה מסוגה שהונגשה לשימוש הציבור הרחב.