איך מנהלים קמפיין באתר גיוס המונים

אדם שרוצה לפתח מוצר חדש, גאדג'ט מיוחד או פיתוח טכנולוגי מפתיע, זקוק למימון לשם הפיתוח. בדרך כלל, יזם של פרויקט כזה אינו יכול לממן את העלות של הפיתוח ושל הייצור. ישנן דרכים רבות להשיג מימון לפרויקט שכזה, אולם אחת מן הדרכים הנפוצות והמוכרות ביותר כיום היא פנייה לאתר גיוס המונים. אתרים אלה מאפשרים ליזם להציג את הרעיון שלו לגולשים, ולגייס מהם תרומות לפיתוח המוצר. לעיתים, הגיוס נעשה כמעין רכישה מוקדמת של המוצר, כאשר המשקיעים סכום מסוים ומעלה יהיו הראשונים לקבל את המוצר כאשר הפיתוח והייצור יסתיימו.

קמפיין באתר גיוס המונים

כאשר פותחים בקמפיין באתר גיוס המונים, יש להעלות אל האתר סרטוני וידאו, תמונות וטקסט אודות המוצר שאותו רוצים לפתח. אם ישנה אפשרות להראות באתר אב-טיפוס של המוצר – מה טוב. חברת גיזמו מייקר מייצרת אבות טיפוס למוצרים שונים, וגם עוסקת בפיתוח של מוצרים חדשים מן היסוד. במקביל, יש לקבוע את הסכום הדרוש ליזם לפיתוח של המוצר, ולקבוע מדרגות לסכומים המבוקשים. כך מתחילים את הקמפיין.

ניהול קמפיין באתר גיוס המונים

אך לא די בהעלאת העמוד באתר. על מנת שגולשים אכן ייכנסו את האתר ואל הדף, וגם יתמכו במוצר, יש צורך בקידום ובשיווק מאסיביים. ראשית, העמוד עצמו: ההעלאה של החומרים צריכה להיעשות בצורה מקצועית ומושכת, על מנת לעודד אנשים לתרום. מומלץ לשדרג ולשפר את המידע שבדף כל הזמן, גם ברגעים האחרונים של הקמפיין, מתוך ניסיון למשוך כמה שיותר תורמים. שנית, יש לגייס תורמים שיגיעו לעמוד באתר ויתרמו בפועל. מומלץ מאד להתחיל מן המעגל הקרוב של היזם: בני משפחה וחברים טובים. לרוב, מן המעגל הקרוב ניתן לגייס כ-20% מן הסכום המבוקש.

אחר שהסכום הראשוני כבר הצטבר בעמוד, יש להתחיל לפרסם את הקמפיין בכל דרך אפשרית: ברשתות החברתיות, ברשימות תפוצה באינטרנט, במודעות בעיתונות, בפרסום של כתבות על המוצר החדש, וכן הלאה. ככל שהפרסום יהיה מקיף יותר, ויפנה לקהלי היעד המתאימים – כך גדל הסיכוי למימון מלא של הפרויקט באמצעות האתר.

אנו מזמינים אתכם לפגישה, כדי שתוכלו להתחיל בגיוס מימון לפיתוח המוצר שלכם.