הנקודה שבה מעצב מוצר ומהנדס אלקטרוניקה וזיווד נפגשים

תכנון זיווד אלקטרוני יכול לקבל תפנית יוצאת מן הכלל, כאשר מהנדס אלקטרוניקה עובד בשיתוף פעולה עם מעצב מוצר

להבדיל מעיצוב המוצרים התעשייתי, תחום עיצוב הזיווד האלקטרוני מתקשר לעיצובם של מארזים או קופסאות חיצוניות, עבור רכיבים ומוצרים אלקטרוניים שונים. הזיווד האלקטרוני משמש בראש ובראשונה, כמעטפת הגנה השומרת על תפקודם התקין של מרכיבים ומכלולים במוצרים חשמליים. מעטפת זו אגב, מספקת עבורנו המשתמשים, מעטפת של הגנת בטיחות השומרת עלינו מפני מפגעים שונים ובראשם – סכנת התחשמלות.

על אף שמדובר בתחומים שונים, עיצוב זיווד אלקטרוני ועיצוב מוצרים תעשייתיים הם דומים במהותם. שניהם מצריכים חשיבה מעמיקה על הארגונומיה (הנדסת האנוש), העוסקת ביצירת החיבור האופטימאלי בין הפונקציות שהמוצר אמור למלא, לבין האופן שבו אנו הולכים לעשות בו שימוש.

על מעצב מוצר המומחה בכך, חלה אחריות עליונה בהובלת תהליך העיצוב של זיוודי אלקטרוניקה. בנוסף, עבודתו צריכה להיעשות בשיתוף פעולה עם מהנדס האלקטרוניקה – האחראי על תכנון ופיתוח מוצרים המכילים מנגנונים חשמליים. אופייה של העבודה בין שני הגורמים המקצועיים, צריכה להתבטא בסנכרון ובשיתוף הדוקים ומלאים. בסופו של דבר מטרתם היא משותפת: להצליח לייצר מוצר איכותי, המשלב בין פונקציונאליות טכנולוגית לחוויית משתמש ברמה גבוהה.

תהליך פיתוחם של מוצרים חשמליים, מחייב את התייחסותם המשותפת של מהנדס האלקטרוניקה ומעצב המוצר למגוון רחב מאוד של היבטים. בין המרכזיים שבהם, ניתן למנות את בחירתם של חומרי הגלם השונים, אשר בהם ייעשה שימוש בתהליך פיתוחו של המוצר. על אחת כמה וכמה, כשמדובר בהיבט בטיחותי רגיש כמו בחירת חומרי הגלם לזיווד האלקטרוני, חשיבות שיתוף הפעולה בין מהנדס האלקטרוניקה למעצב המוצר - רק עולה.

נקודה נוספת ומאתגרת בפני עצמה, היא לבחור בטכנולוגיה אשר תתאים ביותר לטובת תהליך הפיתוח. מצד אחד, הבחירה לעשות שימוש בשיטת ייצור מסוימת, תוכל להוזיל עלויות. מצד שני, היא עלולה לפגוע באיכותו העיצובית הסופית של המוצר. המטרה היא כמובן למצוא את האיזון האידיאלי, שבין עלויות ייצור ותפעול לבין שמירה על רמות גבוהות של פונקציונאליות ועיצוב.

לסיכום, ככל שיועמקו שיתוף הפעולה והסנכרון בין השניים, יוכלו מהנדס האלקטרוניקה ומעצב המוצר לייצר אופטימיזציה בין תהליכי הפיתוח והעיצוב.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, מודעים היטב לחשיבותו של סנכרון מלא בין גורמים מקצועיים שונים. צוות המומחים המנוסה שלנו, המורכב בין היתר ממהנדסי מכונות, מהנדסי אלקטרוניקה ומעצבים תעשייתיים, פועל בשיתוף פעולה יסודי ומעמיק בכדי להעניק לכם פתרונות הנדסה באיכות בלתי מתפשרת.

צרו עימנו קשר, ותזכו לייעוץ והכוונה של מקצוענים!