למה חשוב לשים דגש על עיצוב חדשני למנגנון מכאני?

מה הוא עיצוב חדשני? האם הוא עניין של יופי? או שמא מדובר בצורה או בפונקציות מתקדמות יותר של שימוש?

עיצוב חדשני הוא לא רק העלאת רעיונות חדשים אלא גם יצירה שמביאה לשונות. טרם פיתוחם של מוצר חדש, שירותים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות יש לבסס תשתית של חדשנות. כאשר מתייחסים לעיצוב חדשני במנגנון מכאני – חשוב שתהיה יצירתיות. תהליך העיצוב החדשני מלווה כמובן בהמצאת או הצגת דברים חדשים. חשיבה יצירתית היא מה שמבדיל מוצרים במהותם ואת הצלחתם בשוק.

רעיונות ושיטות חדשים הם מה שמאפשר ליזמים לעמוד בראש תחרות עיקשת בעזרת החדשנות שלהם ויכולתם לשפר מוצרים קיימים. כאשר חושבים על עיצוב חדשני חשוב גם לחשוב על איכות. חדשנות עם ערך מוסף של אמינות המוצר היא פונדמנטלית (שורשית) כסיבה לכך שנרצה לרכוש אותו ולא מוצר אחר הדומה לו.

אם כן, עיצוב חדשני מקורו הוא ברעיון אשר מורכב ממשוואה של חדשנות, יצירתיות ואיכות. בזכות אותם הנתונים נוצרים מוצרים ייחודיים ושיפור מוצרים קיימים לרבות מנגנונים מכאניים שיפעילו אותם בצורה הרבה יותר נוחה ויעילה.

דוגמא המשלבת יצירתיות ייחודית הוא כיסא גלגלים שמשלב בתוכו פן עיצובי במטרה להסב לבעלי מוגבלויות הנאה ונוחות מרביים . זאת, בניגוד לציוד כיסא גלגלים לנכים שלרוב נראה מאיים ולא אסטטי.

 המצאה חדשה

 באיור: כיסא גלגלים בעיצוב CARTOON

דוגמא נוספת ומורכבת לעיצוב חדשני במנגנון שמקורו מכאני, פרי פיתוחו של מעצב ישראלי בשם אסא אשוח היא מוצר שעונה על צרכי המשתמש.

 מדובר במנורה שנקראת "Ai-light, שאין בה שימוש בכפתורים או בשלט והיא מסוגלת בעזרת שימוש בחמישה חיישנים; ללמוד את הרגליו של בעליה. באמצעות כך, נאמר ובמצב רוח מסוים נעדיף אווירה כזו או אחרת של תאורה; במקום לכוון אותו ידנית, התאורה עצמה תדע לעשות זאת באופן אוטומאטי בעזרת אותם חיישנים ההופכים את המכאני שבתאורה לחדשני במיוחד.

 בניית אב טיפוס

 באיור: שרטוט המצאת המנורה Ai-Light

 חיפוש פטנטים

 בצילום: מנורת Ai-Light בפעולה

אנו, בחברת "גיזמו הנדסה", המספקים בין השאר שירותי תכנון ופיתוח מתקדמים; יכולים ליצור עבורכם עיצוב חדשני ופורץ דרך.

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ עם הצוות שלנו.