חשיבותו של עיצוב התעשייתי כשמדובר בפיתוח מנגנון מכאני

בכדי לענות על צורך אצל לקוחות או קבוצה של כאלה אנחנו זקוקים לתכנון של מוצר, תכנון מקיף שיענה על קריטריונים מרובים וביניהם; מראה ויזואלי אטרקטיבי, נוחות, מחיר הוגן ודברים נוספים. לעיצוב יש השפעה רבה – דוגמאות מהיום יום לכך הן למשל הבגדים שאנו לובשים, מבנה הרחובות בהם אנו גרים וכיוצא באלה.

כאשר אנו מתייחסים לתחום העיצוב הטכנולוגי, התעשייתי - אנו מדברים למעשה על תחום עיצוב הכי מקיף שקיים כיוון שהוא מחייב בידע בשלל תחומים ובראש ובראשונה - טכנולוגי, הנדסת אנוש, מהם הצרכים הקיימים בשוק ואף סוציולוגיה ופסיכולוגיה של קהלים מסוימים ואסתטיות.

מיקוד נושא העיצוב התעשייתי במנגנון מכאני ; מטרתו הוא להסביר את חשיבותו של העיצוב התעשייה כשתי פונקציות: "פונקציה תפקודית" ו"פונקציה מייעלת".

פונקציה "תפקודית" של המוצר

ניקח לדוגמא את מכוניות העתיד שמתחילות כבר היום להיות חלק בהתהוות מן היום יום שלנו. המכוניות הללו, שמסוגלות לתפעל את עצמן ללא התערבות נהג, מצריכות לא רק תכנון רעיוני, אלא מנגנון שידע להפוך אותן לאופרטיביים (תפקודיים).

ידוע לרוב, שכל הרעיון הגדול שעומד מאחורי אותן מכוניות הוא תפקודן החשמלי העצמאי וחיישנים כאלה ואחרים שיודעים לייצר בשורה התחתונה נהיגה אוטונומית של רכב ללא כל שליטת אנוש בו. אך מעבר לכך, במקרי חירום שבהם קיימת תקלה במערכת החשמלית של הרכב, חשוב שיהיה מענה שיידע לבלום ברגע האמת ולמנוע תאונות. זאת ניתן להשיג באמצעות מכאניקה ברכבים הללו, חלק פיסי שיעבוד ויתפקד ויוכל לפעול ברגע האמת. כיוון שמדובר במערכת כללית שרובה פועלת על חשמל,חלקה המעוצב מכאנית צריך להיות ייחודי בכך- שהוא יידע למלא את הפונקציה התפקודית שלו ולייצר עצירה ובלימה של הרכב במקרה של סכנה ממשית לתאונה.

פנקציה "מייעלת" של המוצר

ברמת הפונקציה המייעלת, כמובן שמדובר במהות; בנוחות, המאפשרת לנו להגיע ממקום למקום ללא כל התערבות מצידנו ומעבר לכך חוסכת לנו הוצאות של דלק למשל.

השפעתו של עיצוב תעשייתי כעיצוב בכלל, הוא המוני; הוא נותן לעיתים מענה מורכב ולעיתים פשוט אך עונה על צורך ברמת המאקרו וככזה מחולל שינוי חברתי של ממש.

בחברת גיזמו הנדסה אנו מקפידים על מתן שירות שלם ומקיף, שיכול לכלול גם את השירות של עיצוב תעשייתי עבור המוצר. כנסו ל"צפה בפרויקטים" בתפריט הראשי ותוכלו להתרשם ממגוון פרויקטים שפיתחנו עבור הלקוחות שלנו.

צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ.