דוגמאות לפרויקטים מצליחים באתר גיוס המונים אינדיגוגו

אתר גיוס ההמונים "אינדיגוגו" הוא אתר המאפשר גיוס תמיכה של הציבור הרחב בקידום פיתוח פרויקטים מתחומים שונים. לפניכם מספר דוגמאות לכמה פרויקטים ייחודיים ופורצי דרך, שזכו להצלחה רבה באתר:

Flow Hive: Flow Hive הוא פרויקט פיתוח של כוורת דבורים חכמה- אליה מתחברים צינור וברז אשר שואבים מתוכה דבש באופן אוטומאטי. מפתחי הפרויקט הם אב ובן, סדאר וסטיוארט אנדרסון, שבאופן מסורתי מזה למעלה מ-3 דורות - עוסקים בגידול דבורים. מטרת פיתוח הפרויקט הייתה, למנוע פגיעה בדבורים ולמזער את ההפרעה להן וזאת באמצעות השאיבה האוטומאטית של דבש מתוך כוורת חכמה ייעודית.

בזכות פיתוח הנדסי ועיצוב מוצר פונקציונאליים; בשילוב קמפיין מוצלח, שהציג בין היתר בסרטון קליפ קצר את כוורת ה-Flow Hive בפעולה - הצליחו סדאר ובנו לגייס בהצלחה מסחררת סכום כולל של 12,174,187 דולרים , כאשר עם העלאת הקמפיין; הציבו יעד נמוך בהרבה בסכום של 70,000 דולרים.

 עלויות פטנט

בתמונה:  כוורת ה-Flow Hive ומפתחיה, סדאר (מימין) ובנו סטיוארט אנדרסון.

The Bus Monitor: רעיון מקורי להתקנתם של מצלמות אבטחה באוטובוסים של תלמידי בית ספר בארצות הברית. הקמפיין עבור הפרויקט, עלה בעקבות דיווחים חדשותיים על מקרים שונים של מעשי בריונות בהסעות אוטובוסים של תלמידים. בזכות העלאת המודעות לתופעת הבריונות המתרחשת במהלך הסעתם של תלמידי בית ספר באוטובוסים; זאת באמצעות סרטון המתעד את התרחשותה - שצולם והועלה תחילה ברשת החברתית הגדולה "פייסבוק" ; הצליחו קרן האף קליין שעבדה כנהגת אוטובוסים במשך 20 שנה ועוד 3 שנים נוספות כמשגיחת הסעות של תלמידי בית ספר; בשיתוף  בין היתר עם לואיס רסיו, העובד כמשגיח בהסעות תלמידים בעצמו - להביא להולדתו ופיתוחו של הפרויקט.

בהמשך, אדם בשם מקס סידורוב המתגורר בקנדה, בעקבות הסרטון שהועלה לרשת, בו תועדו מעשי הבריונות באוטובוס - החליט להעלות קמפיין באתר "אינדיגוגו" במטרה לקדם את פיתוחן של מצלמות אבטחה ייעודיות בהסעות של תלמידים - בכדי ש-אלה יהוו אמצעי הרתעה וימגרו את תופעת הבריונות בהן. מקס, שסבל מבריונות בילדותו - הציב יעד ראשוני בקמפיין בסכום כולל של 5000 דולרים ובזכות המודעות רחבת ההיקף שנוצרה בקרב הציבור הרחב- הצליח בגיוס מוצלח של למעלה מ-650,000 דולרים!

 חיפוש פטנטים

בתמונה: קישור לסרטון באתר אינדיגוגו המתעד התנהגות בריונית של תלמידי בית ספר במהלך נסיעה באוטובוס.