בחירה והתנהלות מול קרן הון סיכון

קרן הון סיכון (או בשמה המלא Venture Capital Fund ובקיצור VC), היא קרן פרטית להשקעות המשקיע כספים בעסקים ובמיזמים מתוך ציפייה שההשקעה תניב תשואות. מדובר באחת הדרכים היותר מקובלות לגייס הון לסטארט אפ חדש בעיקר בתחומי הטכנולוגי, אך יחד עם זה - גם עסקים בתחומים אחרים יכולים להסתייע בהשקעותיה של קרן הון סיכון.

איך בוחרים קרן הון סיכון ?

יזמים\ממציאים, חברות וארגונים עסקיים - המבקשים לגייס הון נדרש, באמצעות קרן הון סיכון בעבור קידום פיתוח הפרויקט שלהם, צריכים להכין "שיעורי בית" מכיוון שתהליך גיוס הון ראשוני מקרנות, מצריך ידע ותכנון מוקדמים. חשוב במיוחד להכיר את השחקנים במגרש, להכיר את הקרנות השונות הפעילות - בין אם מדובר בכאלה ישראליות ובין אם מדובר בכאלה מחו"ל שנוגעות להשקיע במיזמים ובעסקים ישראלים. יש לבחון את התחומים בהם מתמקדות קרנות הון הסיכון בהשקעתן (למשל

 קרנות הון סיכון המשקיעות אך ורק בתחום פיתוח טכנולוגיה לחקלאות).

קיימות קרנות שבוחרות להשקיע בחברות קיימות ומבוססות ולא בעסקים שנמצאים בתהליכי גיוס הון ראשוני ואת זאת, יש גם כן לקחת בחשבון כאשר בוחרים לאיזו קרן השקעות לפנות. לא קיימת בקשת מגבלה על מספר הקרנות אליהן ניתן לפנות, אך לכל בקשה ישנה עלות משמעותית עבור הגשתה. מכאן, כמות סירובים גבוהה מצדן של הקרנות להשקיע - יכולה להיות נקודת שבירה לעסקים חדשים ולכן לפני פנייה לקרן הון סיכון מסויימת מומלץ להיעזר בגורמים רלוונטיים ומנוסים, אשר יוכלו לעזור לכם בבחירת קרן רלוונטית ולהכין אתכם לקראת הפגישה.

האם השקעות של קרן הון סיכון מבטיחות הצלחה ?

ישנן הצלחות מרשימות לא מעטות של סטארט-אפים וחברות שונות בזכות השקעותיהן של קרנות הון סיכון. אולם, חשוב להדגיש כי רמת התשואה המוצעת על ידי קרנות הון סיכות רבות - היא דווקא נמוכה יחסית ביחס למסלולי השקעה אחרים ולרמת הסיכון הכרוכה בהשקעות בעסקים המעוניינים לפתח פרויקטים בתחילת דרכם ואין בהירות באשר להצלחתם להפוך לעסקים רווחיים בעתיד.