טכנולוגיות המעורבות בייצור מוצרים מתקדמים כגון רחפנים

שיטות ייצור מוצרים, מכאניקה, רחפנים, פיתוח אלקטרוניקה

רחפנים (באנגלית נקראים Drones), הם סוג של הליקופטרים קטנים ובלתי מאוישים; לרוב, הם בעלי ארבעה מנועים. רחפנים מסוגלים לרחף באוויר, לצלם ולבצע מעקבים ואף להעביר חפצים שאינם כבדים. ישנם רחפנים כגון רחפני תובלה, המסוגלים לתפקד בצורה עצמאית ומתוכנתת מראש, בעוד שרוב הרחפנים המוכרים לנו הם אלה הפועלים באמצעות שליטה מרחוק. הסוג השני של הרחפנים יכולים לשמש בתור שעשוע או לצורך ביצוע מעקבים, משימות ריגול ומשימות צבאיות.

אחת מן הטכנולוגיות בהן נעשה שימוש לצורך ייצור רחפנים היא הזרקת פלסטיק. בתהליך הזרקת הפלסטיק נעשה שימוש בתבניות ייצור ייעודיות בעלות חלל עם צורתו של המוצר אותו מבקשים לייצר. בתהליך עצמו; מתבצעת הזרקת חומר גלם פולימרי אל תוך חלל התבנית, כשבהמשך, מתבצעים תהליכים של חימום וקירור עד להתקשותו של החומר. לאחר מכן, שולפים את החומר מן התבנית ומתקבל גוף העשוי חומר פלסטיק, אשר נעשה בו שימוש להמשך תהליך הייצור ( למשל, השלדה הקשיחה של הרחפן).

טכנולוגיה נוספת המשמשת בתהליך הייצור של רחפנים היא עיבוד שבבי CNC. טכנולוגיית העיבוד השבבי CNC (Computer Numerical Control) היא טכנולוגיה העושה שימוש במכונות (כרסום, חריטה, חיתוך ועוד) המבצעות פעולות מבוקרות על חומרי גלם בצורה מתוכנתת מראש, פעולות אשר מבוצעות בהתאם להוראות של שפת קלט ייעודית הנקראת G-Code . לצורך יצירתם והתאמתם של רכיבי מתכת שונים ברחפנים- נעשה שימוש בטכנולוגיות עיבוד שבבי CNC שונות.

בכדי לייצר רחפן, נדרש ידע נרחב בתחומים שונים כגון: מכאניקה, אלקטרוניקה אווירונאוטיקה ועוד. אולם, ישנה דוגמא מעניינת; של תוכנה אשר פותחה על ידי המוסד הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT- Massachusetts Institute Of Technology) שבארצות הברית, המאפשרת לכל אדם המתעניין בתחום הרחפנים- לתכנן אותם באופן עצמאי. התוכנה הייחודית כוללת אפשרות עריכה תלת-ממדית המאפשרת לבצע מידול תלת-ממדי של רכיבים בסיסיים כגון חלקי גוף, מדחפים, מנועים ואלמנטים נוספים, ולחבר אותם יחדיו לכדי צורות רחפן שונות. לאחר התכנון הראשוני, התוכנה יודעת לייצר שלט וירטואלי עבור הרחפן שתוכנן, ולדמות סביבה בתנאי שטח אמיתיים בכדי לבדוק כיצד הרחפן יטוס.