שלבים ראשונים לקראת גיוס השקעה למוצר או גיוס השקעה לפטנט

ראשית ברצוננו להבהיר מהו גיוס ולמה הוא משמש. חשוב להבין כי הגיוס הוא אמצעי בלבד ולא המטרה שמהווה למעשה את הקמת העסק. אם נמשיל את הנושא לעולם הרכב אזי שניתן לומר כי גיוס ההון הוא הגז ולא הסטרטר, אין הוא משמש לצרכי תשלום משכורת להתחלת העבודה, אלא מטרתו לייצר ערף מספק לחברה שיאפשר לה להתחיל את פעילותה העסקית ולגייס לאחר מכן סכומים נוספים.

מתי כדאי להתחיל בגיוס?

על בסיס הערך שהצלחת ליצור עד עתה, יעשה הגיוס הראשוני וככל שהוא גדול יותר יעלה מחיר החברה ובדרך כלל אחוזי בעלות היזם יגדלו בהתאם. מי מכם שעסק בגיוס ראשוני וודאי נשלח מטעם הקרנות לצבור כל פעם מחדש יותר נכסים ונדרש לשוב רק לאחר שהתקדם. כתוצאה, כל מה שעשוי לצמצם את רמת הסיכון מעבר לרעיון יכול לשחק לטובתכם. על פניו נראה כי ייצור ערך ללא כסף מקביל לסוגיה של הביצה והתרנגולת, אולם תופתעו לגלות שניתן להגיע רחוק מאד בעזרת יצירתיות יזמית ואסטרטגיית גרילה.

מה תהיה נקודת התחלה טובה?

נקודת התחלה טובה תהייה כרוכה בשימוש והרחבת מעגל הקשרים לגיבוש מדויק של הצעת ערך עבור המצטרפים בשלבים ההתחלתיים, אלו שניתנה להם הזדמנות להיות מעורבים בהתהוות המיזם המהפכני הבא. מומלץ לחשוב בצורה יצירתית אודות אותם האנשים שיסייעו לקידום המיזם ובאלו דרכים אפשר להגיע אליהם: באמצעות כנסים, הקמת בלוג בנושא עניין משותף, אתרי אינטרנט רלוונטיים ועוד. יש להקפיד על גיבוש מודלים עסקיים ויצירתיים ולהשתמש בברטרים ושיווק גרילה על מנת להגיע אל הלקוחות ולייצר שותפויות חדשות.

אפשרות אחרת היא מימון עצמי המתאימה לחברות תוכנה שבאפשרותן למכור פרויקטים ועוד שירותים למחייתם לצד פיתוח המוצר. פעולות אלו יסייעו ליצירת ערך רב, לשמירה על בעלות ולהיכרות מעמיקה עם צרכי השוק והלקוחות.