חיפוש פטנטים מקצועי בתיאום עם תהליך פיתוח פטנטים

איפה מבצעים חיפוש פטנטים

חיפוש פטנטים הוא תהליך סריקת מאגרי פטנטים בחיפוש אחר פטנט רשום או מדגם רשום, אשר יכול לפגוע בסיכויים שלך לקבל הגנה מיטבית על ההמצאה.

כלומר, חיפוש פטנטים הוא שלב מקדים, אשר יכול להביא להחלטה אסטרטגית של שינוי כיוון חשיבתי בפיתוח הפטנט, או במקרים מסויימים, אפילו לגרור הפסקת עבודה על ההמצאה עקב פטנט זהה לחלוטין לרעיון של היזם.

חיפוש פטנטים יכול להעשות עלידי כמה גופים:

1- היזם עצמו.

פעמים רבות, הים בעצמו יכול לבצע חיפוש פטנטים ראשוני, בלי להשתמש בשרותים של חברות חיצוניות כאלה ואחרות. הממציא יכול להיכנס למערכת החיפוש הנוחה של גוגל פטנטים, ופשוט להתחיל להקליד ביטויי חיפוש הקשורים לתחום ההמצאה. 

היתרון בחיפוש פטנטים עצמאי:

היזם הוא האדם שמכיר את המצאתו בצורה הטובה ביותר, ולכן יכול לסנן את הפטנטים הדומים מבין הפטנטים שרק ניראים דומים במבט ראשון. אדם אחר, שאינו מכיר את פרטיי ההמצאה, עשוי למצוא פטנטים "דומים" רק בגלל דימיון כלשהו בצורת השרטוטים או בתיאור הכללי, מבלי לעשות אבחנות דקות בין פטנט לפטנט.


2- חברת חיפוש פטנטים מקצועית.

ישנן כמה חברות חיפוש פטנטים עצמאיות בשוק הישראלי, אשר ישמחו לתת שירות חיפוש פטנטים, במחירים הנעים בין 1,000 ש"ח ל 7,000 ש"ח עבור כל חיפוש.

החיפוש מתבצע בדרךכלל עלידי סורקי פטנטים שאינם עורכי פטנטים או ממציאים. לעיתים החיפוש מתבצע על ידי מידעני פטנטים, אשר למדו את המקצוע בצורה מסודרת באוניברסיטאות.

היתרון בחיפוש הפטנטים על ידי חברה מקצועית: 

הסריקה תתבצע על ידי אנשי מקצוע, אשר יפיקו עבורך דוח מסודר של ממצאים, הכוללים תיאור של הפטנטים שנמצאו ופרטים נוספיםץ במקרים מסויימים, ניתן לבקש בדיקה מקיפה יותר הכוללת מלבד סריקת פטנטים, גם סריקה פרסומים בעיתונות, באינטרנט ובמגזינים מקצועיים. כידוע, גם פרסום קודם שאינו פטנט רשום, עלול לפגוע בסיכויים של הפטנט שלך להתקבל על ידיד רשם הפטנטים.

 3- עורכי פטנטים.

לא כל משרד עורכי פטנטים מציא שירותי חיפוש פטנטים, אך אלו שאכן עושים זאת, מבצעים עבודה מקיפה ומקצועית.

עורכי פטנטים הם אנשי המקצוע היחידים, אשר יכולים לתת הערכה מקצועית של הסיכון שמהווה פטנט כזה או אחר שנמצא בזמן הסריקה. עורכי הפטנטים מתייחסים לחיפוש פטנטים כיותר מפעולה בינארית בולאנית (לא מדובר על תשובה של "כן" או "לא", "נמצא" או "לא נמצא"). כאן עורך הפטנטים מכניס שיקולים מקצועיים משפטיים לגבי צורת הניסוח של הפטנט, ההיקף ומידת ההתאמה בין התביעות בפטנטים שנמצאו לבין ההמצאה העומדת לבחינה.