אסטרטגיית שיווק ומכירות של פטנטים והמצאות

הבסיס של כל הפעילות השיווקית והפרסומית בארגונים הוא באסטרטגיית השיווק והמכירות שלו. לא מעט חברות כיום מבצעות פעילות שיווקית בקנה מידה עצום מבלי אסטרטגיה ממוקדת, מה שמוביל לעבודה רבה ומאומצת מבלי לדעת בכלל האם הכספים הרבים המיועדים לפעילות זו מצליחים לשרת את המטרה ומבלי להבין בכלל מהי מטרתה של ההשקעה הכספית הנ"ל.

?מהי אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית מתייחסת לסדרה של פעולות שחייבות להיערך על ידי הארגון לצרכי קידום האסטרטגיה העסקית שלו. פעולות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי בבחירת צינורות הפצה, קביעת מחירים ועוד. קיימים שלושה אלמנטים על פיהם מתקדמת כל אסטרטגיה שיווקית: הצרכן, המוצר שמוצע לו והצעת ערך- USP- Unique Selling Proposition שתגרום לצרכן לקנות את המוצר.

.בניית אסטרטגיה שיווקית בשלושים שניות

הצורה המהירה ביותר, אך לא בהכרח המומלצת ביותר, לבנות אסטרטגיה שיווקית מחייבת מחשבה מעמיקה על הלקוח, צרכיו והבעיות שלו, אלו שברצונכם או ביכולתכם לספק להן מענה הולם. לאחר מכן ניתן להתחיל בבנייה של מוצר או שירות שיתאימו לצרכיו ברמה המקסימאלית ולבסוף יש לנסח USP שיאפשר ללקוח להבין כי המוצר לו המתין במשך שנים ארוכות הוא למעשה המוצר שלכם. הסקירה הנ"ל היא קצרה ומתומצתת ועל מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית שתצליח לשרת את מטרותיה לטווח ארוך חשוב להקפיד על מגוון רכיבים.

.רכיבים מהותיים באסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית אם כן כוללת כמה רכיבים שנבנים האחד ליד השני כמו למשל קביעת מדיניות המחירים כלומר הגדרת המחירים הנכונים למוצר או לשירות התלויים בהעדפות הצרכן ובזמן בו אתם נפגשים עימו, מדיניות מוצרים לקביעת מוצרי ושירותי החברה שיסופקו בעתיד, מדיניות ערוצי הפצה לבחירה של ערוצי הפצה מתאימים ומדיניות התקשורת השיווקית להעברת סוג של מסר מסוים על ידי כלי התקשורת השיווקית של הארגון.