גיוס השקעה לפטנט - איתור משקיעים לרעיון חדש או פטנטים

מקורות המימון העיקריים לגיוס השקעה לפטנט הינם: משקיעים פרטיים, קרנות ממשלתיות, מדען ראשי ובנקים.גיוס ההון הראשוני נחשבת למשימה הקשה ביותר עבור כל חברת סטרט אפ שנמצאת בתחילת דרכה. לפי מחקרים נראה כי קרנות הסיכון מבקשות להשקיע דווקא בחברות הנמצאות בשלבי ההתחלה שלהן. הכמות המדויקת של החברות הנדחות על ידי קרנות איננה ברורה דיה, אולם אין זה סוד שמנהלי קרנות נוהגים לבדוק מיזמי סטרט אפ רבים ובמקביל גם דוחים לא מעט כשכל קרן משקיעה בכמות מצומצמת של חברות מדי שנה.

אפשרויות שונות לגיוס הון ראשוני

להלן כמה אפשרויות לגיוס הון ראשוני לפטנט שלכם הכוללות מספר משקיעים מסוגים שונים הפועלים בשוק. הסוג הראשון נקרא אנג'ל-מלאך, ואיננו משתייך לקרנות הון סיכון או לקבוצת משקיעים. מלאך הוא בעל הון והשימוש הנפוץ בהשקעות מהסוג הזה מתאים לשלבים הראשונים בהקמת מיזם, פטנט או סטרט אפ. אנג'ל אסטרטגי נושא ביתרון מובהק כך שמלבד ההשקעה הראשונית, הוא יכול גם לסייע להתפתחות החברה דרך הפעלת קשרים, ידע וניסיון שצבר בתחום.

קרנות הון סיכון

הבנקים ובעלי ההון הפרטיים מהווים את מקור הגיוס הכספי של קרנות הון סיכון הנחשבות למשקיעים שמעניקים תקציב תעשייתי, תפעולי לרוב חברות הסטרט אפ. חשוב להיערך היטב לקראת ההגעה אל קרנות אלו, כלומר חדורי מוטיבציה, קסם אישי וכמובן מצוידים בתוכנית עסקית מפורטת להצגת הרעיון בצורה האטרקטיבית ביותר.

חממה טכנולוגית

אם יש לכם רעיון חדשני הכולל תוכנית עסקית מקצועית ותכנית שיווקית מקיפה, מומלץ לפנות אל חממה טכנולוגית. קיימים כמה שלבים בפנייה לחממות הראשון כרוך בפגישה להצגת הרעיון על ידי היזמים בצורה מילולית. בפגישה הבאה יושם דגש על המודל העסקי, הגדרת המוצר והאפשרויות לקניין רוחני. אם והפרויקט יקבל אישור מוועדת הפרויקטים של החממה, ניתן יהי להגיש למנהל החממות חוברת פרויקט. ועדת ההיגוי של המדען הראשי תקבע לבסוף אן לאשר תקציב או לדחות את המיזם.