מה זה הסכם סודיות עם חברת הנדסה, מה הוא נותן?

כשאדם ממציא רעיון חדש למוצר, פטנט כלשהו או חידוש מיוחד אשר עשוי לשמש את הקהל הרחב בדרך זו או אחרת, עליו לעבור שלבים רבים ושונים עד שהמוצר הייחודי שלו יוכל להיות משווק בפועל. יש צורך בפיתוח הנדסי וטכני של המוצר, בעיצוב תעשייתי שלו, ובשיווק שלו. במקביל, אם מדובר בפטנט חדש, היזם מעוניין להגן עליו, ולמנוע מאנשים אחרים להשתמש בפטנט שלו ולייצר מוצר דומה או מקביל, אשר יקצץ מן הרווחים העתידיים שלו עצמו. לשם כך מבצעים רישום של פטנטים במשרד הפטנטים, אולם עד שמתקבל אישור על רישום פטנט, הדרך ארוכה, וליזם אין שום זכויות משפטיות על הפטנט.

הסכם סודיות עם חברת הנדסה

יתרה מכך – כל גילוי של הפטנט באופן חופשי עלול למנוע ממשרד הפטנטים לאשר את הפטנט החדש. לכן, כל יצירת קשר עם אנשי מקצוע בכל הנוגע לפיתוח המוצר ולשיווקו – דורש חתימה על הסכם סודיות, אשר מגן על היזם הן מפני שימוש בזכויות שלו על הפטנט, והן מפני מניעת הרישום של המוצר כפטנט. כאשר היזם פונה לחברת הנדסה לצורך פיתוח המוצר, כמו חברת גיזמו מייקר העוסקת בפיתוח של פטנטים ומוצרים מכל הסוגים, עליו לחתום על הסכם סודיות עם החברה, כאמור.

מה נותן הסכם סודיות עם חברת הנדסה?

ישנם יזמים אשר חושבים, בטעות, כי להסכם סודיות אין ערך ממשי, שכן מרגע שהיזם מספר לאיש המקצוע על הפטנט, הוא חושף אותו לדליפות וגניבות. אך למעשה, הסכם סודיות עם חברת הנדסה הוא הכרחי וחשוב מאד. ראשית, כאמור, הסכם הסודיות מגן על היזם ומאפשר את רישום הפטנט באופן חוקי ומלא. שנית, עצם החתימה על הסכם סודיות מהווה הרתעה, ומונעת גילוי של הפטנט בצורה שאינה ראויה. גם מבחינה משפטית, הסכם סודיות עשוי להקנות ליזם זכויות משפטיות מסוימות במקרה של הפרתו.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ לפיתוח המוצר שלכם, תחת הסכם סודיות מוקפד, המותאם לצרכי היזמים המעוניינים לפתח מוצרים חדשים.