למה ישראלים כל כך מצליחים בתחום של פיתוח פטנטים?

למה ישראלים כל כך מצליחים בתחום של פיתוח פטנטים?

למה ישראלים כל כך מצליחים בתחום של פיתוח פטנטים ?

אומרים עלינו שאנחנו חוצפנים, חסרי כל נימוס וחמדנים. אז אומרים. בדבר אחד אנחנו יכולים להתגאות- ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם בתחום היזמות. ישראל היא המקור והפיתוח של המצאות רבות שלא היינו יכולים להסתדר בלעדיהם, ואם אתם מעוניינים בנתונים, אז דעו שמדי שנה נבדקים במכון התקנים יותר מ-250 אלף פטנט ים!

אילו פטנטים הישראליים המציאו? הכירו את חם חסם- פטנט שמיועד לווסת את זרימת המים בברז באמצעות מתקן פשוט ביותר, שמונע את הזרימה כאשר המים מגיעים לטמפרטורה הגבוהה מ־50־49 מעלות. התועלת שבעניין היא שכאשר ילדינו מתקלח באמבטיה לבדו הוא יימנע מלקבל כוויה רצינית כתוצאה משימוש במים רותחים מדי. 

עוד פטנט יעיל במיוחד הוא By Pass. מדובר במכשיר מדידה מיוחד המסוגל להציג את כמות הנוזל בכל מיכל מכל סוג, מבלי לבצע שום שינוי במיכל או במדיד חיצוני.  כך שאם אתם ניצבים מול מיכל הדלק בזמן תדלוק ומנסים לנחש כמה דלק יש בו, בעזרת By Pass תוכלו גם לקבל תשובה. 

עוד פטנטים ישראלים שאפשר למצוא הם מתקן ברגים שנועד לתקן כל בורג שהתעקם, מקדחה המסוגלת לסמרר במהירות של עשר מסמרות בפחות מדקה, רכב סיוע המונע על ידי טלפון סלולארי וכמובן ההמצאה הישראלית הגאונית ביותר- האייסיקיו. 

אז מדוע ישנם כל כך הרבה ממציאים ישראליים? נראה שהמוח היהודי שלנו, שזכה פעמים רבות לביקורת וגינוי מצד שונאינו, מוכיח את עצמו גם בתחום הפטנטים. אנחנו הישראלים רוצים להפגין את היצירתיות והמקוריות שלנו, ובדרך כמובן לעשות "איזו מכה". פטנט, במידה והוא הופך להצלחה מסחרית, הוא הדרך אל העושר הנכסף. למרות שמדובר בעבודה קשה, פיתוח של פטנט נראה לנו כהתעשרות המהירה, לפחות בהשוואה לזכייה בלוטו. כולם רוצים לגעת בתהילה ובעושר ומי שיש לו את התעוזה, האמביציה והאומץ ללכת בעקבות חלומו  יגיע רחוק.