איך משתלב עיצוב תעשייתי בפיתוח מוצר חדש

מאמר זה יעסוק בתחום נחשב לא פחות מתהליך תכנון ובניית ה'פטנט' בעצמו, והוא ה'עיצוב התעשייתי'

מהו עיצוב תעשייתי?

בעולם המתפתח, הרי הדרך לשווק ולמכור כל מוצר, חשוב ככל שיהיה, הוא באמצעות בניית אסטרטגיה של קהל היעד, והבנת הדרך לגרום ללקוחות הפוטנצאליים לרצות דוקא את המוצר שלנו, להכיר את חשיבותו ולבחור אותו על פני מוצרים אם יעמדו לפניו.

תורה שלמה היא העיצוב התעשייתי, והיא תופסת חלק חשוב אם לא המרכזי, הן בתהליך שיווקי של מוצר והן למקסם את נוחות השימוש. לדוגמא, אדריכלות נוף, תכנון ארכיכטטורת כבישים ומבנים, תכנון חווית המשתמש במחשבים, וכמו כן גם בכל מוצר אותו עלינו לשווק. לכל מוצר יש את צורת העיצוב והשיווק הטובה עבורו, ולפיכך במסגרת זו נתמקד ונדגיש רק מספר נקודות עיקריות, שיקלו עלינו את הצעדים הבאים בדרכינו לפיתוח המוצר.

ראשית, יש לבחור את קהל היעד אליו המוצר מכוון.

לאחר אפיון קהל היעד, צרכיו ורצונותיו, יש לחשוב מחדש על המוצר אותו הנך מעוניין לשווק, ולנסות להביט ב'משקפיו' של הלקוח הפוצטנציאלי, מה הדבר שיגרום לו לבחור את המוצר. פעמים שיש לעשות סקר שוק בקהל היעד, וכדו'. וכך לחזור ולעצב את המוצר בהתאמה לרצונותיו. חשוב להיות ריאליים, ולזכור שהלקוח יקנה רק את מה שהוא אכן יאהב, הן ממבט ראשון, בקביעות.

חווית משתמש

כמו כן יש לוודא את נוחיות השימוש במוצר, ולמקסם את הפוטנציאל במוצר, שהלקוח יהנה ממנו ככל היותר. הדברים נוגעים גם לאסתטיקה של המוצר, לנוחיות התפעול, השימוש, התחזוקה ואורך החיים שלו. מומלץ לבצע סקר אצל אנשים המייצגים את קהל יעד הלקוחות הפוטנציאלי, להציג בפניהם מספר דגמים שונים, לבחירה ולחוות דעתם איזה מביניהם המומלץ יותר, ומדוע.

 בחברתנו, גיזמו-מייקר, כחלק מתהליך התכנון ופיתוח המוצר, אנו מבצעים את אפיון המוצר ותכנון העיצוב התעשייתי בשיתוף מהנדסים בעלי נסיון עתיר שנים בפיתוח וליווי מוצרים, להטמעתם בקהלי יעד שונים ולאחר מכן הפיתוח והייצור.

מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לקבלת מידע נוסף וקביעת פגישה ייעוץ, שמטרתה היכרות עם יכולות של החברה גיזמו מייקר, וכמו כן והיכרות עם הרעיון שלכם, בחינת יתכנות ותכנון שלבי פיתוחו.

בהצלחה.