פטנט רפואי - שיווק פטנט רפואי


פטנט רפואי הוא שם כללי לפטנט המגן על המצאה או טכנולוגיה בתחום הרפואה.

הרבה מהמוצרים שמפתחת חברת MecBit הם מוצרים מעולם הרפואה.

פטנט רפואי הוא שונה במקצת מפטנטים אחרים בהם אנו עוסקים, והגישה בה אנו נוקטים בשביל ליישם פטנט רפואי אינה דומה לגישה המשמשת ליישום פטנטים מסוגים אחרים.

תחילה, הפיתוח :

פיתוח פטנט רפואי נעשה בדר"כ בשיתוף עם איש מקצוע כמו רופא מנתח, פרופסור לרפואה או מומחה אחר אשר משמש כמנחה, ממציא ויועץ בפרויקט.

פיתוח מוצר רפואי צריך להעשות עלפי שלבים מוכתבים מראש תוך תיעוד מדוקדק של תהליך הפיתוח. התיעוד של תהליך הפיתוח הוא חשוב, כיוון שהוא עשוי לשמש בשלב מאוחר יותר לצורך קבלת תקנים שונים או כחומר מקצועי תומך עבור המעבדות אשר יבצעו את הבדיקות השונות.

הפיתוח של פטנט רפואי חייב להעשות תוך התחשבות במגבלות חוקיות ותקנים, בנוסף למגבלות הפיסיקאליות אשר בהן מתחשבים בפיתוח כל מוצר אחר.

שיווק פטנט רפואי:

במאמר קודם באתר פורטל הפטנטים, כתבנו על שיטות שיווק פטנטים שונות ועל דרכים ליישום הפטנט מבחינה מסחרית.

בקצרה, אחת האפשרויות העומדות בפני היזם הינה האפשרות של התחלת ייצור המוצר החדשני בעצמו, בדיקת השוק וכניסה הדרגתית לנישה תוך השקעת כסף נוסף בפיתוח לאחר צבירת משאבים.

האפשרות השנייה העומדת בפני יזמים היא למכור את הקניין הרוחני לחברה קיימת בעלת ערוצי שיווק וקבלת תמלוגים על פטנט או סכום חד פעמי תמורת קניית הזכויות לשימוש בטכנולוגיה.

במקרה של שיווק פטנט רפואי, האפשרות הראשונה כלל אינה עומדת על הפרק.

שיווק פטנט רפואי או מוצר רפואי כלשהו דורש אישורי FDA, לוגיסטיקה לא פשוטה, בקרת איכות והיתרים שונים בכל מדינה. סביר להניח שרוב היזמים העצמאיים לא יצליחו להשקיע בעצמם או לגייס את סכומי הכסף הגדולים אשר דרושים לצורך ביצוע תהליך כו מורכב בעצמם. על כן, האפשרות היחידה העומדת בפניהם לצורך שיווק פטנט רפואי היא האפשרות של מכירת הטכנולוגיה לחברה מסחרים קיימת וקבלת תמלוגים או אקזיט בתשלום חד פעמי.



אם אתה בעל ידע ורקע בעולם הרפואה, ויש לך רעיון לטכנולוגיה, מוצר או פטנט רפואי, צוות המהנדסים של MecBit ישמח לשוחח איתך ולהציע דרכים למימוש הרעיון.