שלבים ודגשים בתהליך פיתוח אפלקציות

שלבים ודגשים בפיתוח אפליקציות חדשות

אפליקציות, בהגדרתן - הן תוכנות מחשוב מותאמות ממשק שיכולות לעבוד על סמארטפונים (מכשירים ניידים חכמים), על טאבלטים, מחשבים ואפילו באתרי אינטרנט. אנו נתקלים באפליקציות בכל מקום בו אנו נמצאים וכמעט בכל תחום בחיים. בין אם אלו אפליקציות המשמשות לחיפוש מידע, לצילום, רפואה, היכרויות, משחקים ועוד, הן ללא ספק חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו ושל הרבה מאוד אחרים.

על פי נתונים סטטיסטיים שונים, בכל יום מושקות בין 600-800 אפליקציות חדשות עבור מכשירים ניידים חכמים. מערכות ההפעלה המשמשות כיום כפלטפורמות העיקריות לפיתוח אפליקציות הן אלה של אנדרואיד (ANDROID)  השייכת לחברת גוגל וזו של IOS השייכת לחברת אפל. ישנן פלטפורמות נוספות, אומנם פחות פופולאריות לפיתוח אפליקציות כמו אלה של ה- blackberry  ו-Windows Phone.

איך מפתחים אפליקציות?

ממש בדומה לפיתוחו של מוצר חדש, השלב הכי ראשוני בפיתוח אפליקציות חדשות הוא גיבוש קונספט (רעיון) מסוים. כאשר אנו מדברים על גיבוש קונספט לאפליקציות חדשות, אנחנו מוכרחים לשאול את עצמנו מספר שאלות מהותיות:

  • האם יש צורך באפליקציה שאנחנו מעוניינים לפתח?
  • מי הם המשתמשים הפוטנציאליים באפליקציה שלנו?
  • בהנחה ויש בה צורך, עד כמה הפתרון שהאפליקציה שלנו מספקת הוא איכותי עבור משתמשים?
  • ועוד...

בהמשך הדרך, צריך לדאוג לפיתוח כל הנושא של חוויית המשתמש ולגבש כיוון בנוגע לנראות האפליקציה- כיצד יראו מסכיה השונים ואיך כל אחד מהם יתפקד בפועל וכו'. בשלב זה, כדאי במיוחד לייצר סקיצה של נראות המסכים (או בלשון הטכנולוגית המקובלת- Wireframe).

השלב הבא הוא לערב מעצבים גרפיים הבוחנים את האפיונים שבנינו עד כה ומתוך האפיונים הללו, הם יכולים לייצר אלמנטים של עיצוב למסכים, לטקסטים, ולכפתורים שונים באפליקציה.

עכשיו מגיע השלב בו מתחיל הפיתוח הטכני של האפליקציות. כאן נכנסת עבודתם של המפתחים לתמונה והיא נחלקת לשלושה חלקים מרכזיים:

  • התכנון הטכני של האפליקציה (השלב החשוב ביותר בפיתוחה הטכני של האפליקציה).
  • כתיבת קוד תוכנת האפליקציה (תהליך הקידוד).
  • בדיקות איכות מקיפות (QA-Quality Assurance). בנקודה זו נבדקים בין היתר רמות ביצועים, שימושיות, חיפוש אחר באגים באפליקציה ועוד.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה מספקים ללקוחותינו קשת פתרונות הנדסיים מלאה בכל הנוגע לפיתוח מוצרים מ-א' ועד ת'. לאחרונה התחלנו גם להעניק שירותים בתחום פיתוחן של אפליקציות חדשות.

יש לכם רעיון לפאליקציה? מזמינים אתכם ליצור קשר ולתאם פגישת היכרות עם צוות המומחים שלנו להנדסה ולפיתוח אפליקציות.