פיתוח מוצר - כמה זמן יקח וכמה יעלה לפתח מוצר

פיתוח מוצר - כמה זמן יקח וכמה יעלה לפתח מוצר.

פיתוח מוצר נעשה ע"י מהנדסים עם הכשרה מתאימה, לפעמים תוך שילוב של מעצבים תעשייתיים ואנשי מקצוע אחרים לפי הצורך.

האחראי על פיתוח מוצר בתעשייה ובחברות מסחריות יהיה בדרך כלל מהנדס תעשייה וניהול, מהנדס מערכת או מהנדס מכונות .

מהנדס מערכת הוא אדם בעל בכשרה מקצועית באחת מדיסיפלינות ההנדסה (הנדסה מכאנית, המהנדס אלקטרוניקה אווירונאוטיקה וכו) אשר עבר קורסים, ולפעמים אף תואר שני בתחום הנדסת המערכת.

מהנדסי המכונות עוברים קורסים ספציפיים בנושא פיתוח מוצר כחלק מההכשרה שלהם במהלך התואר, בעיקר במסלולי תכן, בקרה ורובוטיקה. הרבה ממהנדסי המכונות מגיעים בסופו של דבר לתפקידי הנדסת מערכת, ועוסקים בנושא פיתוח מוצרים בתעשייה.

איפה נכנס היזם הפרטי לתמונה?

היזם הפרטי המתחיל את דרכו בפיתוח מוצר חדש, או פיתוח פטנטים והמצאות , מחפש בדר"כ גוף הנדסי שינהל את תהליך הפיתוח וההכנה לייצור, עד ייצור של אבטיפוס של המוצר החדש. התהליכים הללו נעשים בדר"כ עוד לפני רישום הפטנט או העריכה.

מכיוון שהיזם מחפש גוף הנדסי מתאים, אנו ממליצים לבדוק עם במשרד הפיתוח אותו בחרתם עובד מהנדס בעל הכשרה מתאימה, עם ניסיון בשלבי פיתוח מוצר סדורים.

כמה עולה פיתוח מוצר?

שאלת המחיר היא לגיטימית, אך ניתן לתמחר פרויקט בצורה מדוייקת רק לאחר בדיקת הדרישות, ההיתכנות הטכנולוגית והערכת שעות העבודה הדרושות.

בגדול, חברות רציניות יתמחרו את הפרויקט לפי עלות שכר הטרחה של המהנדסים והמעצבים בפרויקט, וינסחו הצעת מחיר מפורטת.

אנו נוטים לנסח הצעה הכוללת שלבי פיתוח מפורטים כחלק מ SRR - System design review ומנסים לחייב את היזם הפרטי רק על שעות העבודה הדרושות לפיתוח של המוצר נטו.

עם השנים למדנו כי יזמים בתחילת דרכם עם תקציב מצומצם, חוזרים הרבה פעמים אחרי הפיתוח שביצענו עבורם, וממשיכים לפתח מוצרים דומים אופטנטים אחרים, כאשר אחרי פיתוח המוצר הראשון, כבר יש בידם תקציב ואמצעים לממן את תהליך הפיתוח השלם. מסיבה זו בדיוק, זה אינטרס משותף של היזם ושלנו להעניק שירות מהיר ואיכותי, במחיר נמוך בפרויקט הראשון עם צפי לעבודה משותפת על פיתוח מוצר נוסף בעתיד.