איך מפתחים קו עיצובי למוצר חדש

כאשר מפתחים מוצר חדש, שלא היה קיים בעבר, יש צורך לבצע שלבים רבים, החל משלב הרעיון של המוצר, ועד להצגה של המוצר המוגמר. בדרך, יש לתכנן את המוצר לפרטיו, הן מבחינה טכנית וטכנולוגית, והן מבחינה עיצובית.

פיתוח מוצר חדש

בפיתוח של מוצר חדש, יש להתחיל בביצוע של מחקר, אשר כולל את הסביבה שבה המוצר עתיד להיות מוצב ולתפקד בה, את הדרישות מן המוצר עצמו, את השימוש שייעשה בו על ידי המשתמשים, וכן הלאה. כאשר התכנון הבסיסי של המוצר קיים, ולאחר שידוע בדיוק כיצד הוא צריך להיות בנוי, מהן המידות הבסיסיות שלו, על איזו טכנולוגיה הוא מתבסס וכן הלאה – ניתן לעבור לשלב הבא, שהוא פיתוח קו עיצובי עבור המוצר.

פיתוח קו עיצובי למוצר חדש

משתמש הקצה אשר פוגש במוצר חדש, אינו מכיר את כל הטכנולוגיה ואת כל התהליכים שעבר המוצר עד שהגיע לידיו. הוא רואה שני דברים בלבד – את המראה של המוצר, ואת המטרה שלו. בכל הקשור למטרה, יש צורך בפיתוח נכון ויעיל של המוצר עצמו. אך מה שיקבע, בסופו של דבר, את ההצלחה של המוצר, את כמות הרכישות שלו וכדומה, הוא העיצוב שלו. פיתוח קו עיצובי למוצר חדש דורש מיומנויות של עיצוב תעשייתי, אשר ניתנת על ידי אנשי מקצוע, כמו הצוותים האיכותיים של חברת גיזמו מייקר. בנוסף, הוא דורש מחקר שוק מקיף, אשר כולל מוצרים דומים בקטגוריה, העדפות כלליות של משתמשי הקצה, אופי השימוש במוצר ועוד. כל אלה משפיעים באופן מהותי על העיצוב הסופי של המוצר. הקו העיצובי של המוצר מבטא את המסקנות שהוסקו בשלבי המחקר הקודמים – של פיתוח המוצר עצמו – ויוצר עבורם תוכן צורני, כלומר עיצוב חיצוני של מראה המוצר.

התפתחות העיצוב

לאחר שהפיתוח הראשוני של מוצר הושלם, יש ליצור עבורו קו עיצובי כללי, קונספט עיצובי שעליו יתבסס הייצור של המוצר החדש. עם זאת, במהלך תהליכי הפיתוח והייצור, תנאים שונים של המוצר עשויים להשתנות – גודל, זוויות, מיקום נדרש של חלקים שונים במוצר וכן הלאה. על פי השינויים הללו, גם העיצוב של המוצר ישתנה. אך הקו העיצובי הראשוני שפותח עבור המוצר, יישאר עד לשלב האחרון.

מעצבים תעשייתים של חברת גיזמו מייקר פועלים בשיתוף פעולה עם צוות מהנדסי מכונות ומהנדסי אלקטרוניקה, מתחילת תהליך פיתוח המוצר החדש ועד לסיומו.

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ בנושא פיתוח ועיצוב מוצרים חדשים.