רשימת עורכי דין - ליווי ממציאים וחברות סטארט-אפ

עורכי דין לליווי פיתוח מוצר

במהות תפקידם, עורכי דין מספקים מעטפת הגנה משפטית ברמות שונות בין השאר - בכדי לייצג, ליישם דין אכיפה ולעגן זכויות משפטיות ולשמור עליהן.

במאמר זה, אנו מספקים עבורכם נקודות התייחסות מרכזיות לנושא של עורכי דין המשמשים והעוסקים בתפקידם, בשירותן חברות סטארט-אפ. 

בסוף המאמר תוכלו למצוא רשימת עורכי דין ישראלים אשר למיטב ידיעתנו עוסקים בין היתר בליווי ממציאים וחברות סטראט-אפ בתחילת דרכם.

האם חברות סטארט-אפ צריכות עורכי דין ?

לעיתים. חשוב לציין כי השכרת עורך דין היא בחירה. ישנם כמובן מקרים בהם חברה מסוימת זקוקה ללא כל ספק לשירותיו של עורכי דין וזה למשל במקרים של פשיעה. כל מקרה צריך להיבחן לגופו על ידי חברות סטארט-אפ המבקשות להשתמש בשירותיו של עורך דין.

חברות סטארט-אפ צריכות תמיכה משפטית. יחד עם זה, הן לא בהכרח זקוקות לעורך דין על מנת שיספק עבורן את כל קשת התמיכה המשפטית שאותה הן צריכות. לכך, יש אלטרנטיבות כגון; התמודדות עצמאית עם סוגיות משפטיות או פנייה לגורמים חיצוניים המספקים ייעוץ והכוונה משפטיים שהם לא בהכרח עורכי דין. על חברות הסטארט-אפ להכיר ולהבין את הבחירות השונות שהן יכולות לקחת; לנהל בצורה שקולה את הסיכונים מול התועלות - ומתוך זאת לפעול בהתאם.

באילו מקרים חברות סטארט-אפ צריכות עורכי דין ?

ככלל, חברות סטארט-אפ יצטרכו עורך דין במצב שבו האחרון יוכל לספק עבורן פתרון רלוונטי לבעיות ספציפיות, אשר עמן הן מתמודדות. ככאלה, ניתן להתייחס אל:

הקמת חברה: ברוב המקרים, אין בהכרח צורך בשירותיו של עורך דין על מנת להקים חברת סטארט-אפ, יחד עם זאת כדאי לנסח הסכם שותפות אצל עורך דין עם נסיון בתחום. לצד זה - יש מקרים אחרים שבהם כן יהיה צורך בעורך דין. למשל, כאשר מייסדי חברת סטארט-אפ חדשה מסוימת ומשקיעים - צריכים לבסס ביניהם יחסים על רקע כלכלי (התחייבות להשקעה, נתח מניות).

קניין רוחני: חברות סטארט-אפ מוכרחות להתמודד עם נושא של קניין רוחני - כל הנושא של עיגון זכויות בעבור פיתוח טכנולוגי כזה או אחר. שאלת הצורך בעורך דין במקרים של קניין רוחני יכולה להיחלק לשני חלקים:

הראשון, האם הקניין הרוחני מהווה את ליבת פעילותה של חברת הסטארט-אפ ? השני, האם הקניין הרוחני הוא ייחודי לאותה חברת סטארט-אפ ?

במידה ותשובה היא חיובית בנוגע לשני החלקים הנ"ל, אז כדאי לשקול בהחלט להשתמש בשירותיו של עורך דין במקרה זה.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", ריכזנו עבורכם רשימת עורכי דין הפועלים בתחום הסטארט-אפ.

מתוך היותנו חברה העוסקת בפיתוח טכנולוגי וכזו המפסקת מתן פתרונות הנדסיים מקיפים ללקוחותינו - אנו מודעים לצרכים השונים של חברות ויזמים פרטיים, חברות סטארט-אפ וארגונים עסקיים העוסקים בפיתוח.