טכנולוגיות ושיטות ייצור של מוצרי חשמל מגוונים ורכיבים שלהם

שיטות שונות של ייצור לוחות ורכיבים אלקטרוניים בגיזמו הנדסה

הייצור ההמוני מתבסס על טכנולוגיות מתקדמות ועל תהליכי אוטומציה ייעודיים בכדי לייצר מוצרים מסוגים שונים ובכמויות גדולות. במהלך הייצור ההמוני מוגדרים תפקידים ספציפיים לכול גורם בתהליך- אדם או מכונה. עבור חברות עסקיות ויזמים פרטיים, כל מוצר המיוצר בתהליך של ייצור המוני מספק תועלת כלכלית - עם הפחתת עלויות הייצור. בכל מקרה, כל רעיון לייצור מוצר כזה או אחר, צריך להיבחן באופן יסודי מול רמת הביקושים הצפויה לאותם מוצרים וביחס השוואתי לעלויות הייצור.

במאמר זה אנו מתמקדים בייצור ההמוני של מוצרי חשמלובטכנולוגיות ייצור שונות, אשר נעשה בהן שימוש בתהליך הייצור.

ייצור רכיביים אלקטרוניים:

אחת מן הטכנולוגיות בהם נעשה שימוש בייצור המוני של רכיבים אלקטרוניים במוצרי חשמל נקראת SMT.

SMT (Surface-Mount Technology) נקראת בעברית "טכנולוגיית ההשמה המשטחית". בטכנולוגיה זו משתמשים רבות בתעשיות האלקטרוניקה וההייטק. רוב יישומה של טכנולוגיית ה-SMT הוא בעבודה על רכיבים קטנים ועדינים, ובאמצעותה ניתן לבצע הרכבות של רכיבים חשמליים על גבי מעגלים אלקטרוניים מודפסים. הרכבות הרכיבים החשמליים מתבצעים בשילוב של תהליכי הלחמות מתקדמים.

ייצור המוני של רכיבים פלאסטיים ומכאניים:

טכנולוגיית ייצור המשמשת לייצור המוני של חלקי מוצרי חשמל היא - הזרקת פלסטיק. בתהליך זה יוצקים חומר פולימרי לתבניות ייצור ייעודיות בכדי לייצר מוצרי פלסטיק שונים. אומנם הכוונה כאן היא למוצרים אשר עשויים ברובם מחומרי פלסטיק - אך יחד עם זה, הם משלבים בתוכם מערכות חשמליות. מוצרים כגון אלה יכולים להיות: קומקום וטוסטר חשמליים, מאווררי ריצפה, שואבי אבק, חלקים ממארזי מחשבים ועוד.

כמו כן, נעשה שימוש נרחב בייצורם של מוצרי חשמל, בטכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית. מרבית השימוש הנעשה כיום בטכנולוגיה זו, הוא לשם יצירתם של אבות-טיפוס של מוצרים, דבר המסייע לתכנון, פיתוח ושיפור בתהליכי ייצור של מוצרים. בנוסף לייצור מעטפת הפלאסית ורכיבים מכאניים של המוצר, כיום, ביכולתן של מדפסות תלת-ממדיות להדפיס ולייצר מעגלים אלקטרוניים שלמים ומבלי הצורך לבצע תהליכי הלחמה מורכבים.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, מלווים את לקוחותינו השונים - יזמים פרטיים וחברות וארגוניים עסקיים כאחד - בדרך למימוש רעיונות יזמות טכנולוגיים מקוריים. כמו כן, אנו משתפים פעולה בפיתוח פרויקטים טכנולוגיים משמעותיים - עם התעשיות הגדולות והחשובות במשק - כמו תעשיות הביטחון והרפואה. בין אם מדובר במוצרי צריכה ביתיים (כגון מוצרי חשמל), פיתוח מכשורים רפואיים או אפילו בתכנונן ובפיתוחן של מערכות מתקדמות (עבור מערכת הביטחון למשל), אנו נמצאים ומלווים מתחילת הדרך, החל משלבי התכנון והפיתוח של הרעיון ועד לשלב האב-טיפוס העובד.