מהנדס אלקטרוניקה שעובד בצוות עם מהנדסי מכונות

כיום, בכל מקום סביבנו ישנם מוצרים המשלבים בתוכם מערכות מכאניות וחשמליות שכמכלול- מדגימים טכנולוגיה מתקדמת ותפעול מערכות שונות, השזורות זו בזו. כך למשל, ניתן להתייחס למכוניות חשמליות, למכשורים רפואיים מתקדמים  (כמו רובוטים המסייעים בניתוחים מורכבים), חקלאות (מערכות השקיה מתקדמות המשלבות הן מערכת מכאנית והן מערכת אלקטרונית שיוצרת עבודה מדויקת), מכונות חיתוך בעיבוד שבבי ועוד.

למרות שהרבה מאד מוצרים המצריכים את התערבותם- הן של מהנדס המכונות והן של מהנדס האלקטרוניקה, לא תמיד הם עובדים ישירות ובשיתוף פעולה על פיתוח אותו מוצר בעל המערכות המכאניות והאלקטרוניות. לעיתים, קורה מצב בו מיוצר מוצר מבחינת מנגנון התפעול המכאני שלו ורק לאחר מכן הוא עובר תהליך של תכנון ופיתוח המערכת האלקטרונית הנדרשת בו וכך קורה לעיתים, גם להיפך.

על זאת ניתן למסגר, כי שיתוף פעולה בין מהנדסי אלקטרוניקה למהנדסי מכונות כצוות אחד האמון על פיתוח מוצר המשלב מערכות שונות יספק יתרונות משמעותיים:

  • עלויות פיתוח: עבודה משותפת של השניים, מבחינתו של יזם\מפעל יכולים לחסוך בעלויות המושקעות לטובת פיתוח וייצור המוצר ש-כן ייתכן מאד ובמצב בו יוכלו לפתח ולייצר את החלק המכאני או המנגנון החשמלי של המוצר, יצטרכו להשקיע יותר ובנוסף בעלויות פיתוח בהמשך, של החלק החסר.

  • חסכון בזמן: מוצר אשר מצריך עבודה מורכבת של פיתוח הנדסי מכאני ושל פיתוח הנדסי אלקטרוני באופן טבעי, יכול לקחת יותר זמן מפני שכל תחת שכזה הוא פרויקט בפני עצמו. אם כך, הרי במוצר בו ניתן במקום- נתון לעבוד על תכנון ופיתוח של רק אחד מן ההרכבים (האלקטרוני או המכאני), נזדקק לזמן נוסף בכדי לעבוד על תכנונו ופיתוחו של ההרכב החסר, לרבות הזמן שיידרש למצוא את אותו הגורם הרלוונטי (מהנדס מכונות או אלקטרוניקה) שיוכלו לעזור בפיתוח זה.

  • מוצר איכותי יותר ומניעת כישלונות הנדסיים: כשעובדים בשיתוף פעולה, מקבלים החלטות ביחד. כשמדובר במוצר שאמור למלא פונקציות מכאניות ואלקטרוניות כאחד, שיתוף פעולה בין מהנדס אלקטרוניקה למהנדס מכונות הוא קריטי. הנ"ל מהווה את הפתרון המתאים ביותר עבור קבלת תוצאה של מוצר איכותי יותר, הנובעת מתכנון יסודי ומסונכרן שמתאים לפיתוח המשולב של המערכות השונות של אותו המוצר.

חברת גיזמו הנדסה מעמידה לרשותכם, יזמים\ממציאים צוות משולב כוחות של מהנדסי אלקטרוניקה ומהנדסי מכונות וגם מעצבים תעשייתיים- שכולם יחדיו יכולים לספק מענה מקצה לקצה בתכנון, בפיתוח ובייצור הסופי של המוצר שלכם.

צרו עמנו קשר עוד היום ותקבלו ייעוץ הנדסי ראשוני ותאמו פגישת הכוונה מקצועית שתוכל לסייע לכם בהמשך הדרך למימוש פיתוח רעיונותיכם הייחודיים!